torsdag, juli 03, 2008

Badpåse



Nu ÄNTLIGEN har jag fått ihop min "badpåse" eller vad man ska kalla den...? Det är en sparkpåse i frotté som jag tänkt att vi ska använda till vår lilla plutt på 3mån istället för badrock till hösten när vi ska på semester, men även kanske på ex babysim.
Det tog lite tid för mig, men det är ju sällan man får någon direkt sammanhängande tid. Då får man göra som nu, sitta uppe en bit in på natten...
Blev rätt nöjd, kunde dock ha tänkt lite på mösterpass fram vid knäppningen.
Material: Frottéhanduk, Hemtex
Mönster: Grundmönster från en klänning i E.Gynther`s Nya Barnkläder 62-104cm fast med extra längd för "sprattelmån". =0)
Positivt: Att den faktiskt blev rätt fin!
Negativt: Att det tog lite lång tid för mig och att jag gjorde samma tabbar flera gånger. Grrrr!!
Lärde mig: Fixa till en halsringning och flera andra små saker.

7 kommentarer:

Gekko sa...

Nämen oj vilken smart grej, vad fyndigt av dig! Och snygg var den också! Tack för igår förresten, jättemysigt!

sygryn sa...

Superfin, har själv en tre månader gammal bebis! En sån kanske jag ska göra. Återigen, en väldigt fin handduk!

Kort og Søm sa...

Det var et kjempe fint stoff :o)

Kalunji040 sa...

Oj, va smart! Det hade jag behövt till Kalunji när hon var nyfödd. Ska nog sy en badkappa nu ändå (fastän man får bråka med att få in armarna). Det var jätte fint tyg och smart idé.

jejja79 sa...

helt underbar, upptäcker nu att jag måste ge mig iväg till hemtex för att fynda lite frotté. superfin =)

Jes sa...

Superfin badpåse, vilken smart idee´Tyget va jättefint.

Ännu en gång tusen tack för hjälpen med tyget .)

Erica sa...

Wow! En sån måste mna ju ha nu när vi ska börja på babysim jag och min son.. Blir ett framtida (men inte så långt fram) projekt!