onsdag, juli 16, 2008

En matchande tröja till elefant- brallorna

Nu har jag sytt min allra första omlott tröja! Kul!! Jag har fått öva på bla. att sätta dit tryckknappar och sydde med tvillingnål för första gången när jag skulle sätta dit kantband. Det flöt på ganska bra denna gången. Skönt när maskinen går som den ska, det underlättar ju en hel del. Imorgon bär det av till "Parken Zoo" i Eskilstuna. Bara att hålla tummarna för att vädret skärper till sig lite...
Material: Elefanttyg o tryckknappar
Mönster: Ur Ottobre nr6 2007, lånad av snälla Gekko.
Positivt: Att det gick ganska smidigt och att resultatet blev ok.
Negativt: Att det tar mer tid att sy ett plagg än man tror.... ialla fall för mig än så länge.=0)

13 kommentarer:

gosi sa...

Va fin den blev! Elefanttyget är ju så himla läckert, vill också ha!

sygryn sa...

Verkligen jättefin!!! Vill också sy omlott. Vad använde "kantband" Är det muddväv?

prickig design sa...

sygryn//
Ja, det är muddväv som jag vikit på mitten och sytt ihop med raksöm. Fäste sedan det på insidan av halsen. Vek över tuben på framsidan och sydde fast med tvillingnål.

Kort og Søm sa...

Den var veldig fin!Tror jeg også har lyst på det elefantstoffet :o)

Retro Elephant sa...

Härlig tröja! Vilket bra resultat med tanke på att det var många nya moment :)

//Lina

Gekko sa...

Jättesnygg! Ska bli kul att se den sen! Jag längtar efter att ha lite elefanttyg själv! :-) Din provlapp gjorde mig ju inte mindre sugen!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Om du vill har jag utmanat dig på min blogg om lite frågor. MVH Karolina

Unknown sa...

jättefin!!
var det svårt å så, å hur är det med knapparna????
vill oxå testa en tröjja, men int blitt av än...
ha de gott//erika

Mannagryn sa...

Gillar elephanttyget! Får se om det finns nått kvar när jag har lite pengar över:)

prickig design sa...

erika// Det va lite pillrigt med knapparna men, det gick bra till slut. Man får inte vara blyg med hammaren. Några lossnade för mig först, men nu så ska de väl sitta hoppas jag.Jag vände banden till omlottknäppningen fel först, men som tur va (ovanligt för att vara jag) hade jag sytt fast dem med bara raksöm i fall att det skulle bli fel.Klart du ska sy en tröja till alla fina mössor. En lime fleece/velour med svarta band & en skinnstjärna eller krokodil, knaske. Nice!!;o) //L

Syserine sa...

Vad snygg! Tyget är underbart! Jag vill också ha..

Retro Elephant sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Thea sa...

Å, men den är ju underbar!! Det finaste elefantalstret jag har sett! Jättesnyggt att kanta med vitt.