tisdag, juli 08, 2008

Vågade klippa!


Efter att jag tagit mig lite mod vågade jag klippa i elefanttyget. Denna gången blev det en kjol, då det, i nu läge, är det enda som jag saknar i min dotters garderob.

Material: Elefanttyg från Jofotex
Mönster: Eget, ritat av en H.J.O.R.T.H-klänning som jag gillar.(Sanyo heter klänningen och finns på LillaW)
Positivt: Super enkel och att den blev bra och precis som jag tänkt mig. Kul när det flyter på första försöket. Jag sydde den igår så M har faktiskt haft den på redan idag.
Negativt: Att jag blev så ivrig när jag fick tyget att jag glömde tvätta upp det. Kan alltså hända att kjolen krymper lite. Borde inte vara någon fara, men man vet aldrig.

6 kommentarer:

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Hi,hi...precis en sådan har jag i tankarna till mig själv...jättefin! /Karolina

Unknown sa...

jätte jätte fin!!!ska oxå pova på nå liknade, skönt å höra att det var lätt:)//erika

Kort og Søm sa...

Hei, den var fin, det stoffet er jo veldig fint! :0)

Gekko sa...

Så snygg! Jag förstår verkligen att du var tvungen att köpa alla tre färger! Det var jag också! Fast jag har ju inte fått mina än...

sygryn sa...

Vad fin! Har beställt elefanttyg jag med, hoppas att jag får det innan helgen! Kanske blir en kjol då...

florin design sa...

Å, den var finfin! Önskar jag hade råd att köpa lite elefanter men just nu svämmar det över av tyger här och vi ska ju flytta till mycket mindre boende...