måndag, juli 07, 2008

Klänning med matchande hatt a´la Beppe




Vilket väder vi har! Tråkigt för dom som har semester i detta busväder. Här har det regnat precis hela dagen. Det känns faktiskt ganska avlägset att sätta sig och sy en sommarklänning med matchande solhatt.

Hela det här projektet kom att känna sig ännu mer avlägset när posten idag dök upp med mitt elefanttyg. Eftersom jag har sådan grym beslutsångest var jag ju TVUNGEN att köpa av alla tre färger! Jag ångrar mig inte en sekund! De var så fina "fanterna". Nästan för fina för att jag ska våga klippa i dom...

Måste även passa på att "rosa" även Stoff&Stil som jag idag fick väldigt gott bemötande hos. Eftersom jag är helt färsk på klädsömnad så saknar ju jag en massa "bra-att-ha- produkter" och ett litet bassortiment. Så i fredags natt satt jag och knåpade ihop en order på ca 1000kr och 15-20 artiklar. Det va lite av mycket, med andra ord så det tog sin tid att få ihop. Kände att jag inte kunde lägga allt för mycket på tyg så här nära semestertider som min sambo fick reda på(eeehe, ooops... har nyss betalat kanin & elefanttyg)! =0)

Åter till storyn... Jo, och vet ni vad som hände! När jag knappat in kontokortsnr och allt va klart så fick jag felmeddelandet "tektiskt fel, din order är ej registrerad" (eller liknade). Ok, måttligt trött sådär vid en ett på natten stängde jag av och gick och lade mig.

På lördag förmiddag tog jag nya tag och satte mig och lade en nästan likadan order,NU funkade det! Skönt, färdigt bara att invänta mina grejor!
Trodde jag, tills jag kom till ICA och inte hade pengar kvar på kortet när jag skulle handla mat. Va, f-n är det nu då. Som tur va hade jag lite kontanter, inte vanligt.Så hem och slog på datorn för att kolla ekonomin... 2000:- saknades?

Ja, visst... Mitt första köp på Stoff&Stil hade ju givetvis gått igenom i alla fall! Det hade ju varit snyggt att säga till sambon att jag köpt tyg för 2000:- när 1000 är alldeles för mycket just nu och dessutom två lika uppsättningar!

Imorse kl 8,30 var det jag som satt i telefonkö hos Stoff&Stil. Fick prata med en jätterar tjej på kundtjänst som utan att tveka hjälpte mig att få tillbaka en tusenlapp i alla fall. Senare idag när jag kollade hade pengarna trillat tillbaka till mig.Phuuu! Det är så skönt när sådant här löser sig smidigt! Tack du rara på ktj!
Mönster: Jigsaw-klänning ur Ottobre 1/-08 & hattmönster ur "Föräldrar & Barn" som jag fått låna av Gekko när hon for till Norge. Tack!!!
Tyg: Mitt favvo från IKEA, kommer ej ihåg namnet.
Positivt: Enkel klänning och kul att pröva på att sy en hatt. Enklare än jag trodde.
Negativt: Klänningen blir nog för stor till den tilltänkta, men vi får väl pröva och se. Det går ju att justera. Men va många mönster är stora i storleken!

Om det va någon som läste hela detta långa inlägg... TACK för din tid! ;o)

4 kommentarer:

sygryn sa...

Visst läste jag allt:-)

Tur att det löste sig!
Väldigt fin klänning och hatt!
Och väldigt fint tyg!

Unknown sa...

ha ha, ja det ska inte vara föör lätt, eler hur!!??
har oxå försökt fått tag på det där nr med hattmönstret...man tydligen kan man inte köpa gmmla nr av tidningen:(
hej hopp/erika

Gekko sa...

Skönt att du fick tillbaka pengarna så snabbt, har man otur kan det ju dröja hur länge som helst!

Hatten och klänningen ser jättefina ut, och du är ju vansinnigt produktiv!

Anonym sa...

Hej.Ville bara tipsa dig om en jätterolig blogg som liknar din fast dom kanske inte är riktigt lika bra på att sy som dig så du kanske kan ge dom lite råd:) Mycket fin klänning och hatt.
Kolla in Sewyou.blogg.se om du får tid.

Mvh Anna