söndag, juli 06, 2008

Kaninbyxor


Nu har gjort min andra muddbyxa och den blev i det underbara kanintyget! Det är så kul att sy något i ett fint tyg som man vet att man kommer ha användnig för.
Byxan blev jättebra i både längd och bredd och jag fick till en lagom mudd nertill som jag ville. Ville inte att den skulle sitta åt över fotleden utan endast ligga lite löst, och det blev som jag tänkt mig. Nu, var kanske det ingen stor världshändelse... men jag blev väldigt glad när jag fick till dom som jag tänkt att de skulle se ut.
Mönster: Byxa Form 2 , ur Meedom´s bok, som jag både kortat av & dragit in lite på bredd.
Material: Kanintyg från jnydesign
Positivt: Att jag fick till benslutet med mudden som jag ville och att hela brallan gick snabbt att få ihop
Negativt: Att min symaskin börjar att strejka... den liksom "skalar" tråden tunnare & tunnare tills den går av.
Någon som har något tips om va det kan vara? Annars har jag turen att min pappas bästa vän är en symskinsreparatör! Men då måste jag ju vänta tills imorgon och jag har ju klippt till fler grejor som ska sys.... =o)

10 kommentarer:

BONGI sa...

Vilka härliga brallor - och vilken härlig blogg du har!!

recoll sa...

Vilka fina kaninbrallor och välkommen in i bloggosfären. Vad kul med en ny "sybloggare". Det är så kul att inspiration och ideer.

jejja79 sa...

underbara kaninbyxor, är superglad att jag hittade till din blogg.... roliga och superfina grejor du gör =)Härligt att byxan blev precis så som du hade tänkt dig, inte ofta det händer på första försöket ;)Kanon

prickig design sa...

Tack för alla värmande komentarer, det gör att jag verkligen vill fortsätta sy och att skriva om det!TACK!!=0)

sygryn sa...

Kanonfina brallor! Imorgon ska jag åka och köpa en overlock..längtar!!
Åh, vad jag ska sy...:-)

prickig design sa...

sygryn//
En overlock..... kan bara drömma om en sådan än så länge.
Som tur är, är min sambos mor och mormor sömmerskor så jag får nog åka på träningsläger hos dom o övningsköra overlock där!=o)

Jes sa...

Vilka jättefina byxor! tyget är så fint, har inte klippt i mitt ännu.

prickig design sa...

jes.
..trodde inte att jag skulle våga, men jag har inte så mycket annat tyg att klippa i. Fick låna brun stretchjersey av Gekko tills allt mitt kommer.(det är därför alla mina plagg har brun mudd!) =0)Det är så dåligt utbud på sånt här.//L

Unknown sa...

så fiina brax:)//erika

Gekko sa...

Snygga!!
Har du testat att byta nål? Bara en tanke jag fick utifrån vad du beskriver! Om du pratar med "symaskinreparatören" så får du gärna hälsa och säga att maskinen går som en klocka! :-)