måndag, juli 14, 2008

Ele-fan!-t byxor

Åååå... Varför slutar det aldrig att krångla när det väl börjat???! Trodde att jag skulle kunna slänga ihop ett par brallor lite snabbt, men då valde allt att krångla. Vad man kan bli matt på sådant. Var på väg att ge upp flera gånger, men de blev klara i alla fall. Eller i alla fall ihop sydda. Kommer nog att behöva sy om muddarna då även min mammas maskin som jag lånat väljer att krångla. Skulle även få provköra svärmors overlock igår, men den gick inte som den skulle så det blev bara en liten kort provtur.
Jag måste vara en otroligt dålig symaskins "förare", för alla jag tar i bara börjar strejka!!
Material: Elefantyg från Jofotex
Mönster: Form 2 ur Meedoms bok med lite justeringar hit och dit.
Positivt: Att det "ser ut" som om jag har lyckats i alla fall....Skenet bedrar!=0)
Negativt: Att jag måste sy om de flesta sömmarna, tror jag... Nu undrar ni väl varför jag är så otroligt korkad o fortsätter...?! Jag hoppades att det skulle ge sig att krångla, någon gång!

6 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Øvelse gjør mester vet du, Rom ble ikke bygd på en dag! :o)
Buksen ser fin ut den, og det er heldighvis ikke hver gang maskinene krangler. Jeg hadde en runde med overlocken min i helgen, den ville bare ikke sy pent. Men jeg tredde den om og justerte litt, så gikk det unna gitt :o)

sygryn sa...

Jag förstår verkligen din frustration! Man blir så arg!
Jag och min overlock var lite osams, men vi blev sams igen efter ett tag. Jag tycker i alla fall att byxorna blev fina! Och det är ju ingen som vänder ut och in och tittat exakt hur det ser ut...

OttoPippi sa...

Jag känner igen mig SÅ VÄL!!! Och det blri ALLTID så när man skall slänga ihop något lite snabbt!! När du väl är klar med dessa byxor kommer de dock bli superfina, för de är de redan :-) :-)

prickig design sa...

Tack för peppningen!!! Det värmer! Det va faktiskt fel på maskinen så den är inlämnad nu för service. Känns på ett sätt skönt att det va något med den så att det inte va jag som gjorde något knas... Den ena av de två jag har fick sig en snabb koll bara så funkade den bra. Tur man har två så att man inte står utan maskin när man kommit igång o sytt.

Gekko sa...

Vad otroligt duktigt av dig att inte ge upp! Go girl!
De flesta av oss hade säkerligen lagt den åt sidan i (den växande) ufohögen!

Unknown sa...

så fiiiina hörru;)
hoppas å väntar på att de kommer flera sånna hära underbara nya gamla tyger!!!//erika