tisdag, oktober 07, 2008

Ja, jag lever faktiskt!

Fick en försiktig frågan av Bubben om jag har svårt att få till det med sy/blog-tid och JA det har blivit lite lidande. Jag har lite svårt att få tiden att räcka till...
Jag är ju mammaledig än, men det är ju inte direkt så att man är "ledig".Något mest hela tiden. =0)
Sedan är jag säljare för ett av våra största barnklädesmärke inom hemförsäljning så jag arbetar en del med det också. Förra veckan va jag ute 4 kvällar, och det tar faktiskt lite tid o energi. Ska iväg nu på en visning till "Lilla Hjärtat", faktiskt.

Men jag har faktiskt sytt ett par brallor efter ett nytt mönster jag gjort och de blev riktigt bra! Har inte boggat om dessa ännu, men det kommer. Håller på med en överdel till dessa.

Sedan tar det lite tid att lära sig den nya maskinen. Jag har ju aldrig sytt på en overlock- maskin tidigre så allt är verkligen nytt. Men jag lär mig en massa varje gång.
Ett som är säkert är att det är tur att man får med en pincett!! Vilket pill det är i början....
På återseende!

2 kommentarer:

Erica sa...

åh, berätta mer om den nya maskinen.. Är den allt det där du önskade dig?

prickig design sa...

...nja, inte ännu!=0)
Har haft lite struligt att få till det med den. Har en tråd som hela tiden går av eller så blir det inga stygn alls osv osv... Det jag skulle önska ingå vid köp va en rejäl dos med tålamod för det behövs! Gud va jag har pillat, men nu tror jag att jag börjar fatta lite hur den funkar.