måndag, mars 02, 2009

1.0 & 2.0... blir det en 3.0?!

Hej Alla flitiga!!
Nu var det ett bra tag sedan som jag hade något att visa upp... Jag har nästan inte sytt någonting i Februari. Fick en beställning på ett par turkosa velourbrallor för rätt bra tag sedan och historien om dessa är lång...i alla fall långdragen. Man kan säga att det inte "flöt på" i alla fall.

Beställningen var "Turkos bralla i velour med mudd nertill och resår i midjan, innerbensmått 48cm inkl mudd". Hur svårt kan det vara??

Klipper till brallan efter önskemål och tar sedan fram mina muddar. Ingen av de turkosa funkar klockrent... Kollar om hon kan tänka sig att ta en annan färg på mudd eller om det var ok med lite nyansskillnad. -"Då tar jag hellre resår i foten med, vill ha en helturkos byxa," blev svaret. Mätte brallan och som ni förstår på tok för kort för att sätta resår. Nästa alternativ var att klippa till en ny bralla. SLUT på turkos velour...

Jaha... Bara att tala om för min beställare att det kommer att ta liiiite längre tid än vad jag hoppats på. Gjorde en beställning på ny velour med matchande mudd från http://www.mjukatyger.se/ som var restat en vecka. Tyckte, med samråd av beställaren, att det var ok att vänta när färgen stämde så bra.
Tills.... att jag får en bekräftelse på att mitt paket är på väg men att det inte dyker upp på mitt utlämningsställe..... Mitt paket hade med ett gäng andra varit i Spanien och vänt. Så, där blev det ytterligare ett gäng dagar till spillo.
Syr då klart brallorna i ilfart (i min värld!:o) ) Prövar dom på min son, som är lite rundare runt magen än V som ska ha dessa, och resåren var alldeles för lös, för vida över höfterna, för långa.... Allt var tokigt! Då kan jag säga att jag blev lite trött.

Eftersom mitt mönster är under konstruktion och förändras hela tiden så innebär ju "nya" storlekar en massa jobb. Nu fick jag rita om mönstret igen och anpassa mot måttet jag fått. Vägen till färdig bralla 2.0 har varit väldigt lång. Åter igen har allt som kunnat gå fel gått just fel! Jösses vad jag har sprättat!

Än så länge vet jag inte hur dessa brallor funkar, men bli inte förvånad om det kommer en bralla 3.0 i en blogg nära dig...

Imorgon blir det min första arbetsdag på över ett års ledighet... Lite ångest, men jag kommer att jobba varannan vecka. Min sambo och jag kommer att dela på föräldraledigheten på det sättet. Jag har inte varit så flitig på att kommentera era fina allster. Har haft en ganska tung Februari med 12 visningar och barn som inte vill sova på nätter och ibland tuffa dagar... Precis som alla andra, men just nu har det kännts lite mycket av allt. Min lilla M lärde sig att gå för en månad sedan och numera är hon känd under namnet "Duracell kaninen". Den enda gången hon är lite lugn är när hon är på "laddning"...

Jag hoppas att mina inlägg och kommentarer kommer att bli mer vanliga igen. Må så gott!

13 kommentarer:

Lilla NovaK sa...

Hej!

Jag har faktiskt undrat var du tagit vägen, har ju saknat dig... =)

Trist när inget blir som man hade tänkt sig, tro mig jag vet... jag har också suttit med sprätten i handen nu nån timme.... suck...

Marie Frost sa...

Åh, det är ju så man kan slita sitt hår! Fint blev det i alla fall, håller tummarna för att den passar som den ska!
Hoppas du får det lugnare framöver, det sliter på en när man inte får sova på natten och inte får ta det lugnt på dagen heller...

Anna-Snoddas sa...

Men snygga blev de! Hoppas att de passar nu!

Lycka till på jobbet! :)

Doris_Assar sa...

Hihi, hoppas de passar! Ser fina ut! :-)

od Andulky sa...

Fina byxor! Lycka till på jobbet!!

Gekko sa...

Vad fina de blev ändå i slutändan! Vilket jobb du lagt ner!
En sak bara: jag har turkos velour:-D Och mudd!
Jag vill också träffa duracellkaninen, hon får gärna leka med vår racer vilken dag som helst!

prickig design sa...

alla: Tack för alla rara ord!

Gekko:// vad fint att jag inte tänkte på det!!:O/
Vi måste ses!

Unknown sa...

men till slut så;)

ska på me& I nästa ons, får se om det blir nån shoppning;)

kram å välkommen "hem";)

Syserine sa...

Sköt om dig och hoppas dagen på jobbet var ok! Jag är ledig denne veckan, underbart!

Retro Elephant sa...

t lät verkligen krångligt med brallan. Jag fick en gång en beställning på ett påslakan som gick alldeles snett (tänkte som du "hur svårt kan det vara"). Tydligen så var det inte så enkelt. Tyget drogs ohp på ett konstnigt sätt och min enfärgade baksida krympte rejält i tvätten (givetvis hade jag redan klippt ut stycket innan tvätt). Det är sådana små missöden som händer.
Jag har också vldigt stressigt just nu men efter regn kommer sol. Keep up the good work, första jobbdagen kommer gå bra!

Kram
Lina

mustafa sa...

så tröttsamt när allt bara tjorvar ihop sig sådär. ha det bra på jobbet!

EN INREDOHOLIC sa...

GOdmorgon! Jag har gått add feng shui i Göteborg. 1 års utbilning o personligen tycker jag den är samtida och modern. Tar upp både kompass och formskolan och man läser även personligutv. Superintressant! Kram på dig! Jannice

Thea sa...

Shit, vilken historia! Så hila typiskt att det bar agår troll i något som man tycker borde vara hur enkelt som helst. Men din historia slår nästan alla rekord! Hoppas beställaren blev nöjd till slut i alla fall!

Lycka till med jobbet också!